Groep 7/8 op kamp naar Ameland

maandag 4 september 2017

Groep 7/8 is van 30 Augustus tot 1 September op kamp geweest naar Ameland. Om 6.30 uur werden we op school verwacht en stapten we in de auto’s van de ouders die ons naar Holwerd gingen brengen. Onderweg begon het helaas al te regenen. Bij aankomst in Holwerd begon de overtocht naar Ameland. Op Ameland stond voor een ieder een fiets klaar en de bagage konden we in een aanhanger doen. Omdat het bleef regenen waren we bij aardig doorweekt.  Bij aankomst bij ons verblijf “Sier aan zee” konden de kinderen hun kamers bekijken en de koffers uitpakken en even lekker warm douchen en drogen kleding aan trekken. In de middag deden we een aantal spellen en daarna konden we genieten van het lekkere buffet in het restaurant. s’ Avonds was het tijd voor de Bonte Avond. Alle kinderen hadden goed hun best gedaan om er leuke acts van te maken.  Ondanks dat we de eerste dag veel regen hadden, hebben we ons prima vermaakt.

Na een heerlijk ontbijt zijn we de tweede dag naar een Natuurgebied in de duinen gereden, daarna fietsten we naar Hollum waar de kinderen zelf even konden rond lopen om wat leuke souvenirs te kopen.

Om 11.30 uur werden we verwelkomd door meester Jaap in het Maritiem museum “Abraham Fock”. Daar kregen we uitleg over de scheepvaart en reddingswerken op zee. Tevens hoorden we dat er in 1979 paarden waren omgekomen tijdens het lanceren van de boot.

Om 12.30 werden we bij de vuurtoren verwacht en kregen we van een mevrouw van Staats Bos Beheer een rondleiding  door de duinen en langs het strand.

Na de rondleiding hadden de kinderen bij ons verblijf even vrij en konden even iets voor zichzelf doen.

Rond 17.00 uur stapten we weer op de fiets om naar zee te gaan want we hadden het geluk dat tijdens ons verblijf een demonstratie was van de Paardenreddingsboot. Dat was erg indrukwekkend om mee te maken.

Bij terugkomst stond ons weer een heerlijke maaltijd te wachten.

In de Avond deden we Bingo en zo gauw het donker was geworden gingen de kinderen met de juf op pad om een puzzeltocht te lopen. De route moesten ze vinden door lampjes in het bos te volgen.

De derde dag begonnen we met het opruimen van de kamers en de koffers in pakken. Daarna weer een heerlijk ontbijt.

Om 10 uur waren we bij de vuurtoren waar de liefhebbers naar boven mochten om van het prachtige uitzicht te genieten.

Daarna door gereden naar het strand waar een ieder zich kon vermaken, enkele van ons namen zelfs nog een duik in de zee.

Weer de fiets op en na in Ness een ijsje te hebben gegeten zetten we koers naar de Boot die ons weer naar Friesland zou brengen waar de ouders weer stonden te wachten om ons naar huis te rijden.

Op school konden we nog even napraten onder het genot van een hapje en een drankje. Al met al een heel geslaagd Kamp.