Actief Burgerschap
“De bereidheid en het vermogen deel uit te maken van een gemeenschap en daar een actieve bijdrage aan te leveren”, zo luidt de omschrijving vanLees meer
Bewegingsonderwijs (gym)
De kleuters hebben dagelijks hun bewegingsmoment, bij goed weer is dat buiten. Ook staan er gymlessen op het rooster. Deze lessen vinden plaats in hunLees meer
Brede School
Onze school maakt helaas geen deel uit van een Brede School. Wel willen we, eventueel samen met de BSO en de verenigingen in het dorp,Lees meer
De organisatie
De organisatie van De Tweede Stee Onze school kent een organisatiestructuur, waarbij het ‘zelfstandig werken’ en het werken met dagtaken, centraal staan. Met het lerenLees meer
Digitale middelen
Wij hebben ICT hoog in het vaandel staan. Wij vinden computers een belangrijk hulpmiddel bij het hedendaags onderwijs. Op school zorgen wij ervoor dat wijLees meer
Dit jaar onder de aandacht
Op onze school zijn onderwijskundige ontwikkelingen duidelijk merkbaar. Vorig jaar hebben we in groep 3 een nieuwe leesmethode aangeschaft. Het gaat om de derdeLees meer
Godsdienstonderwijs
Humanistisch Vorming onderwijs Op school besteden we tijdens de reguliere lessen regelmatig aandacht aan verschillende godsdienstige en maatschappelijke stromingen. Op onze school worden bij voldoendeLees meer
Het motto
Motto De Tweede Stee, een tweede thuis, waar kinderen samen met ouders, de ruimte en de rust krijgen op hun weg naar zelfstandigheid.
Huiswerk
Huiswerk… De ‘Tweede Stee’ vindt het belangrijk dat kinderen geleidelijk zelfstandiger worden en zelf verantwoordelijkheid nemen voor schooltaken. Eén aspect daarvan is het meegeven vanLees meer
KiVa-school – programma tegen pesten
Op De Tweede Stee werken we met het KiVa-programma. KiVa is een bewezen effectief standaardprogramma tegen pesten. KiVa is ontwikkeld aan de Universiteit van Turku, Finland.Lees meer
Leerlingvolgsysteem
Wij volgen de vorderingen van de leerlingen op vier manieren, namelijk: via observaties; met methode gebonden toetsen; met methode onafhankelijke toetsen; met het leerlingvolgsysteem opLees meer
Methodes
U mag er van uit gaan dat wij onze belangrijkste opdracht goed uitvoeren, namelijk het verzorgen van onderwijs van hoge kwaliteit, waarbij het behalen vanLees meer
Missie en visie
Missie De Tweede Stee wil een school zijn met een onderwijsklimaat, waarin de visiekenmerken duidelijk te herkennen zijn. Het gaat er op een school vooralLees meer
Publiek Jaarverslag
Via bijgaande link kunt u doorlinken naar het Publiek Jaarverslag. In dit jaarverslag staat in grote lijnen beschreven wat er in het afgelopen schooljaar heeftLees meer
Rapporten
De Tweede Stee kent per schooljaar twee mondelinge en twee schriftelijke rapportagemomenten. Op verschillende tijdstippen in het jaar wordt u, al dan niet samen met uwLees meer
Relationele en seksuele vorming
Kinderen worden op school voorbereid op hun toekomstige rol in de maatschappij. Vanuit de kerndoelen moet er aandacht zijn voor seksuele weerbaarheid en respectvol omgaanLees meer
Resultaten en opbrengsten
‘Leerlingen zich optimaal laten ontwikkelen’, is het doel voor alle scholen van Leerplein055. Dit geldt voor het regulier onderwijs, maar zeker ook voor het speciaalLees meer
Schooltijden
Sinds twee jaar werken we op onze school met een continurooster. Vorig schooljaar hebben we een evaluatie gehouden met de werkgroep en zijn tot de conclusie gekomenLees meer
Uren op jaarbasis
Leerlingen van basisscholen moeten minimaal 7.520 uur les krijgen over 8 schooljaren. Leerlingen moeten in de eerste 4 schooljaren (onderbouw) ten minste 3.520 uur lesLees meer